Listing 1 - 10 of 105 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Individuele verschillen. --- Leerling-leerkracht-relatie. --- Schüler. --- Unterricht. --- Verschiedenheit. --- Niederlande.
Choose an application
1. Aanvangsbeleiding kent veel gezichten2. Begeleiding in een beleid3. Weloverwogen weten 'wat' en 'waarom'4. Beginnende leraar en mentor: samen voor de spiegel5. Aan de slag
450.7 --- 481.7 --- coaching --- leerkracht --- leerkrachtenbegeleiding --- onderwijs --- reflectie --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenbegeleiding --- lerarenberoep
Choose an application
klasmanagement --- lerarenbegeleiding --- 472.7 --- Coachen --- Klasmanagement --- Leerkracht --- Leerkracht-beginperiode --- Mentor --- Lerarenberoep: lagere school --- De onderwijzer en zijn opleiding --- Leraren --- Leraren kleuteronderwijs --- Leraren lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Leraar --- Leraar kleuteronderwijs --- Leraar lager onderwijs --- Directie
Choose an application
Onderwijs is voortdurend in beweging. De vaste kern van het docentenwerk blijft echter hetzelfde; opdrachten formuleren, opdrachten geven, leiding geven aan en controleren van de uitvoering van opdrachten. Want de kwaliteit van onderwijs wordt bepaald door de kwaliteit van de opdrachten die worden gegeven en uitgevoerd; dit geldt voor zowel studenten als docenten en directie. Studenten voeren opdrachten uit en leren zo het vak. Opdrachten bevatten voldoende ruimte om tot zelfstandig leren te komen het het zijn opdrachten die studenten verantwoordelijk maken voor hun leerproces. Lessen verdwijnen en worden vervangen door overleg, werkbesprekingen, rapportages en presentaties. De docent formuleert opdrachten, controleert de uitvoering, helpt, ondersteunt en geeft zo leiding aan leerproceessen. Leve de ontscholing van het hoger onderwijs! Maar ook docenten voeren opdrachten uit en zijn daarmee verantwoordelijk gemaakt voor hun werk. Zelfs directie werkt op basis van opdrachten en kennen daarmee hun verantwoordelijkkheid. Dit boek stelt de opdracht centraal en laat op principiële en praktische wijze zien welke ingrijpende consequenties dat heeft voor het leren en werken in het onderwijs
484 --- 489.5 --- didactische werkvormen --- didactisch materiaal --- didactisch proces --- hoger onderwijs --- leerkracht --- leermethoden --- leermiddelen --- les --- onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- Hoger onderwijs --- Didactiek
Choose an application
'Orde houden met verstand' is het vervolg op het eerder verschenen boek 'Orde houden zonder tranen'. In dit boek wordt de theorie nog eens extra duidelijk uiteen gezet en zijn er praktijkvoorbeelden toegevoegd. Daarnaast is er uitgebreide aandacht voor 'Eerste Hulp Bij Ongelukken' waar het gaat om direct ingrijpen als zich storend gedrag voordoet om erger te voorkomen. Het gaat verder in op communicatie en begeleidershouding, en ook het stellen van grenzen komt in dit boek aan de orde.
tucht --- didactiek --- onderwijsstijlen --- 454.22 --- Orde houden ; onderwijs --- onderwijsstijlen, beloningen, omgang leerkracht-leerling, straffen --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Soft skills in het onderwijs zijn een set aan vaardigheden en handelingen die verbindend en herstelgericht zijn, maar die ten allen tijde zorgen dat je de leerkracht blijft die je écht wilt zijn.
Sociology of education --- Teacher education. Teacher's profession --- School management --- Teaching --- feedback --- onderwijsorganisatie --- leraren-leerling relatie --- Onderwijs. --- Professionalisering leerkracht.
Choose an application
Studieboek voor leerkrachten om leerlingen doelgericht te leren meer controle te hebben over en zich meer verantwoordelijk te voelen voor eigen (leer)gedrag.
Relatie leraar - leerling --- Leraren --- Leerprocessen --- Klassenmanagement --- Creativiteit --- Didactisch proces (leerproces) --- Leerkracht --- relatie leerling-leraar --- PXL-Education 2020 --- onderwijskunde --- lesgeven --- professionalisering --- Didactics --- Primary education --- Secondary education --- 700 Pedagogie
Choose an application
De eerste weken van het schooljaar zijn cruciaal voor de groepsvorming in je klas. Welke subgroepjes zie je ontstaan, wie worden de informele leiders en wat zijn de normen en waarden in de groep? Dit proces van groepsvorming kun je als leraar positief beïnvloeden. Goed van Start helpt je om samen met je leerlingen de toon te zetten voor een positief leef- en leerklimaat.Samen met je leerlingen maak je afspraken over de gang van zaken in jullie groep. In een aantal klassenvergaderingen bespreek je vragen als: Wat voor groep willen wij zijn? Welke afspraken en routines gelden er? Hoe wordt goed gedrag beloond? Het heeft een enorme impact om regels niet voor te schrijven, maar leerlingen actief te betrekken bij het opstellen ervan. Daardoor voelen ze zich meer betrokken bij de sfeer in de klas. Leerlingen nemen verantwoordelijkheid voor wat er gezamenlijk is afgesproken. Naast deze klassenvergaderingen zet je gerichte activiteiten in om te werken aan de sociale verbondenheid in je groep. Zo zorg je ervoor dat je groep een fijne groep wordt, waarin iedereen zich prettig voelt.Uiteraard kun je de klassenvergaderingen ook na een herfst- of kerstvakantie inzetten. Of op een ander moment, bijvoorbeeld als je halverwege het schooljaar de nieuwe leraar van de klas bent.Goed van Start is een praktisch boek, ondersteund door onderzoek en theorie. Het is ontstaan op de werkvloer. De afgelopen jaren zijn vele leraren Goed van Start gegaan. Op basis van hun ervaringen is het boek geheel herzien, zodat je er nog makkelijker mee kunt werken.(Bron: https://shop.bazalt.nl/uitgaven/boeken/417/goed-van-start)
Klassenmanagement --- Klasklimaat --- Klassenvergadering --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Gedragsregels --- Relatie leraar - leerling --- klasklimaat --- Klassfeer --- Klassengesprek --- Gedragsregel --- 454.22 --- klassfeer --- onderwijsstijlen, beloningen, omgang leerkracht-leerling, straffen
Listing 1 - 10 of 105 | << page >> |
Sort by
|