Listing 1 - 10 of 105 << page
of 11
>>
Sort by

Book
Leren luisteren
Authors: --- --- ---
Year: 1986 Publisher: Lier Van In

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Leren luisteren
Authors: --- --- ---
Year: 1988 Publisher: Lier Van In

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Diversiteit in de klas : een onderzoek naar omgaan met verschillen
Authors: --- ---
ISBN: 9055541516 9789055541515 Year: 2000 Publisher: Nijmegen : ITS,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Samen voor de spiegel. Een werkboek over de begeleiding van beginnende leraren.
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789030175308 Year: 2004 Volume: 17 Publisher: Leuven Mechelen Katholieke Universiteit Leuven Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

1. Aanvangsbeleiding kent veel gezichten2. Begeleiding in een beleid3. Weloverwogen weten 'wat' en 'waarom'4. Beginnende leraar en mentor: samen voor de spiegel5. Aan de slag


Book
Leerkracht, een vak apart : een praktijkboek voor en over de beginnende leerkracht in het primair onderwijs
Authors: --- --- ---
ISBN: 9065083731 Year: 1997 Publisher: Amersfoort CPS


Book
Onderwijs als opdracht : overwegingen en praktische suggesties voor een ontschoolsing van het hoger onderwijs
Authors: ---
ISBN: 9789031328550 Year: 1999 Publisher: Houten/Diegem Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Onderwijs is voortdurend in beweging. De vaste kern van het docentenwerk blijft echter hetzelfde; opdrachten formuleren, opdrachten geven, leiding geven aan en controleren van de uitvoering van opdrachten. Want de kwaliteit van onderwijs wordt bepaald door de kwaliteit van de opdrachten die worden gegeven en uitgevoerd; dit geldt voor zowel studenten als docenten en directie. Studenten voeren opdrachten uit en leren zo het vak. Opdrachten bevatten voldoende ruimte om tot zelfstandig leren te komen het het zijn opdrachten die studenten verantwoordelijk maken voor hun leerproces. Lessen verdwijnen en worden vervangen door overleg, werkbesprekingen, rapportages en presentaties. De docent formuleert opdrachten, controleert de uitvoering, helpt, ondersteunt en geeft zo leiding aan leerproceessen. Leve de ontscholing van het hoger onderwijs! Maar ook docenten voeren opdrachten uit en zijn daarmee verantwoordelijk gemaakt voor hun werk. Zelfs directie werkt op basis van opdrachten en kennen daarmee hun verantwoordelijkkheid. Dit boek stelt de opdracht centraal en laat op principiële en praktische wijze zien welke ingrijpende consequenties dat heeft voor het leren en werken in het onderwijs


Book
Orde houden met verstand.
Author:
ISBN: 9076838240 9789081712095 Year: 2004 Publisher: Leeuwarden Eduforce

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Orde houden met verstand' is het vervolg op het eerder verschenen boek 'Orde houden zonder tranen'. In dit boek wordt de theorie nog eens extra duidelijk uiteen gezet en zijn er praktijkvoorbeelden toegevoegd. Daarnaast is er uitgebreide aandacht voor 'Eerste Hulp Bij Ongelukken' waar het gaat om direct ingrijpen als zich storend gedrag voordoet om erger te voorkomen. Het gaat verder in op communicatie en begeleidershouding, en ook het stellen van grenzen komt in dit boek aan de orde.


Book
Soft Skills : Do en mind skills om de leerkracht te zijn die je écht wilt zijn
Author:
ISBN: 9789464652949 Year: 2022 Publisher: [Amsterdam] : [Brave New Books],

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Soft skills in het onderwijs zijn een set aan vaardigheden en handelingen die verbindend en herstelgericht zijn, maar die ten allen tijde zorgen dat je de leerkracht blijft die je écht wilt zijn.


Book
Regie versterken in het onderwijs : worden wie je bent
Author:
ISBN: 9789088506512 9088506515 Year: 2016 Publisher: Amsterdam Uitgeverij SWP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Studieboek voor leerkrachten om leerlingen doelgericht te leren meer controle te hebben over en zich meer verantwoordelijk te voelen voor eigen (leer)gedrag.


Book
Goed van start : samen met je leerlingen actief werken aan positieve groepsvorming
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789461182579 9461182570 Year: 2018 Publisher: Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De eerste weken van het schooljaar zijn cruciaal voor de groepsvorming in je klas. Welke subgroepjes zie je ontstaan, wie worden de informele leiders en wat zijn de normen en waarden in de groep? Dit proces van groepsvorming kun je als leraar positief beïnvloeden. Goed van Start helpt je om samen met je leerlingen de toon te zetten voor een positief leef- en leerklimaat.Samen met je leerlingen maak je afspraken over de gang van zaken in jullie groep. In een aantal klassenvergaderingen bespreek je vragen als: Wat voor groep willen wij zijn? Welke afspraken en routines gelden er? Hoe wordt goed gedrag beloond? Het heeft een enorme impact om regels niet voor te schrijven, maar leerlingen actief te betrekken bij het opstellen ervan. Daardoor voelen ze zich meer betrokken bij de sfeer in de klas. Leerlingen nemen verantwoordelijkheid voor wat er gezamenlijk is afgesproken. Naast deze klassenvergaderingen zet je gerichte activiteiten in om te werken aan de sociale verbondenheid in je groep. Zo zorg je ervoor dat je groep een fijne groep wordt, waarin iedereen zich prettig voelt.Uiteraard kun je de klassenvergaderingen ook na een herfst- of kerstvakantie inzetten. Of op een ander moment, bijvoorbeeld als je halverwege het schooljaar de nieuwe leraar van de klas bent.Goed van Start is een praktisch boek, ondersteund door onderzoek en theorie. Het is ontstaan op de werkvloer. De afgelopen jaren zijn vele leraren Goed van Start gegaan. Op basis van hun ervaringen is het boek geheel herzien, zodat je er nog makkelijker mee kunt werken.(Bron: https://shop.bazalt.nl/uitgaven/boeken/417/goed-van-start)

Listing 1 - 10 of 105 << page
of 11
>>
Sort by